Meetpoint en Chip ’n Dale verhuizen uit binnenstad Den Bosch

Rob Tuinstra
23 Jun 2026

De plannen voor de verhuizing van coffeeshops Meetpoint en Chip ’n Dale uit de drukke binnenstad van Den Bosch zijn weer een stap verder gekomen. Ze zullen als goede buren hun deuren in de toekomst op de Nelson Mandelalaan openen. Daarbij is dan ook ruimte voor een drive-trough concept.


De gemeente Den Bosch wilde al langer dat beide coffeeshops uit de drukke Hinthamerstraat vertrekken. Burgemeester Mikkers: ‘Het is niet niks om de coffeeshophouders te verplichten hun exploitatie aan de Hinthamerstraat na ruim 30 jaar voort te zetten op een andere plek om te voldoen aan de regels uit het coffeeshopbeleid voor het einde van 2027. Tegelijkertijd vinden we deze stap nodig om de woon- en leefomgeving in de Hinthamerstraat te verbeteren.’ 

’Oplossing die recht doet aan alle belangen’

De gemeente: ‘We zochten steeds naar een oplossing die recht doet aan alle belangen. De coffeeshophouders zijn gevestigde ondernemers en coffeeshops horen bij een stad als ’s-Hertogenbosch. We trekken samen op, en dat blijven we doen. Ook met de buurt.’ Coffeeshop Meetpoint meldt: ‘Na ruim 30 jaar aan de Hinthamerstraat nemen we straks afscheid van een vertrouwde plek. Dat is bijzonder, maar we zijn blij dat we samen met de gemeente een locatie hebben gevonden die recht doet aan de belangen van de stad, onze bezoekers en de omgeving. We kijken uit naar de volgende stap en naar een goede samenwerking met onze nieuwe buurt.’ Coffeeshop Chip ’n Dale: ‘Soms betekent vooruitkijken ook stilstaan bij alles wat achter je ligt. Wij spreken alvast dank uit voor de mooie tijd tot op heden aan de Hinthamerstraat.’ 

André Beckers: ‘We gaan er iets moois van maken’

Na de ondertekening van een intentieverklaring is het nu tijd voor de volgende stap. Daarbij worden er volgens de gemeente voorwaarden en afspraken gemaakt om ervoor te zorgen dat ‘de nieuw beoogde situatie voor iedereen werkbaar, duurzaam en leefbaar is’. In het Brabants Dagblad verklaarde advocaat André Becker namens Meetpoint nog het volgende: ‘Je kunt twee dingen doen op het moment dat je hoort dat je moet verhuizen. Optie één is: ertegen strijden. Optie twee is: oké, hoe gaan we het doen? Wij kozen voor optie twee, want we geloven dat dit het beste is. Meetpoint en Chip ‘n Dale zullen er iets moois van gaan maken. Daar ben ik van overtuigd.

R
Rob Tuinstra